Dokumentacja została negatywnie oceniona. Bez tego nie ma mowy o przyznaniu dotacji.
- Wniosek PLK nie spełnił kluczowych kryteriów oceny formalnej – mówi Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa odpowiedzialny między innymi za koleje na Dolnym Śląsku. Samorządowiec tłumaczy jednak, że kolejowa spółka dostała jeszcze jedną szansę i teraz poprawia wniosek. Dokumenty do nowego konkursu musi złożyć do końca marca.
Jerzy Dul, dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PLK, przyznaje że w pierwszej wersji wniosku znalazły się błędy.
- Ujęliśmy w nim kompleksową modernizację całej infrastruktury peronowej. Tymczasem kryteria dopuszczają dofinansowanie jedynie w zakresie koniecznym do przystosowania peronów dla potrzeb osób niepełnosprawnych – mówi dyrektor Dul.
Prace na linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba mają kosztować 35,6 mln zł (21 mln zł to dotacje). Jeśli PLK otrzyma pieniądze zaczną się one na przełomie sierpnia i września. Pierwotnie planowano je w lipcu. Polskie Linie Kolejowe wymienią tory pomiędzy Szklarską Porębą a Piechowicami. Na odcinku do Jeleniej Góry będą wzmacniane jedynie połączenia szyn. Z powodu bardzo złego stanu torów, pociąg jeździ teraz z prędkością 20-30 km/h.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?