Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jelenia Góra: Dworzec Zachodni i stacja w Piechowicach mają odnowione perony ZDJĘCIA

Rafał Święcki
Poprawia się stan infrastruktury kolejowej w Kotlinie Jeleniogórskiej. Za ponad 10 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały perony na stacjach Jelenia Góra- Zachodnia i Piechowice. Linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba też przeszła modernizację i pociągi jeżdżą po niej poniżej godziny.

Na remont wciąż czekają perony na stacji Jelenia Góra – Główna. Mamy jednak dobre informacje, PKL wkrótce rozstrzygnie przetarg na te prace.

Zmodernizowane zostaną perony 2, 3 i 4, odnowione zostaną wiaty oraz tunel pod nimi. Zadaniem wykonawcy będzie również zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego.
Remont ma zakończyć się w chwili wprowadzenia nowego kolejowego rozkładu jazdy w grudniu 2015 r.
Standard peronów nie będzie różnił się od odnowionych w Piechowicach i na stacji Jelenia Góra – Zachodnia.

- Wyremontowane perony mają nową nawierzchnię, ławki oraz tablice informacyjne. Perony zostały podwyższone, jak również wyposażone w nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie, co znacząco wpływa na komfort oczekiwania na pociąg – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK.

PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wygodny dostęp do peronów zapewniają specjalne pochylnie. Ponadto, zmiana układu torowego, wymiana rozjazdów i regulacja elementów sieci trakcyjnej przyczyniają się do usprawnienia przejazdu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych m.in. z Wrocławia czy Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby.

PLK modernizuje dworce niezależnie od projektu prezydenta Marcina Zawiły, który deklarował stworzenie kolei aglomeracyjnej, która połączyłaby krańce Jeleniej Góry. O pieniądze na kolejkę miejską musi się postarać sam samorząd. Dodatkowe przystanki na pewno szybko nie powstaną.

Przebudowa peronów na stacjach kolejowych Jelenia Góra- Zachodnia i Piechowice jest kontynuacją modernizacji linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna” o wartości 34 mln zł, z czego ponad 21 mln zł pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego.
Modernizacją objęto wówczas ponad 12 km torów, wymieniono rozjazdy pomiędzy stacjami Piechowice i Szklarska Poręba Górna, wyremontowano mosty i przejazdy kolejowo-drogowe.

- Pełne wykorzystanie połączeń kolejowych do Szklarskiej Poręby możliwe jest również dzięki modernizacji linii nr 274 Wrocław – Jelenia Góra. W ostatnich latach PLK wydała na ten cel ponad 400 mln zł. Głównym efektem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu pociągów ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry z ponad 3,5 h do nieco ponad 2 h – mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Na linii Jelenia Góra – Szklarska Poręba problemem pozostają jeszcze dwa stare wiadukty w Piechowicach. Nadzór budowlany nakazał ich rozbiórkę. Ma się tym zająć gmina Piechowice. Burmistrz Witold Rudolf robi wszystko, by uratować konstrukcje. Na jednej z nich wisi rurociąg dostarczający wodę do Piechowic.

- Stelaż podtrzymujący magistralę wodną może kosztować 150-200 tys. zł. Dodatkowo trzeba doliczyć koszty rozbiórki starego wiaduktu – mówi Rudolf.

Jego zdaniem taniej będzie zbudować konstrukcję podtrzymującą żelbetowy wiadukt w Górzyńcu. Drugi wiadukt, położony w pobliżu stacji kolejowej, burmistrz chciałby wyremontować i włączyć do sieci dróg w mieście.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto