Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jelenia Góra - Karpacz. PLK chce zlikwidować linie kolejowe

Rafał Święcki
Opuszczony dworzec w Mysłakowicach na linii Jelenia Góra - Karpacz.
Opuszczony dworzec w Mysłakowicach na linii Jelenia Góra - Karpacz. Rafał Święcki
Jelenia Góra - Karpacz, czy kiedyś pojadą tędy pociągi? Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły procedurę likwidacji odcinków linii prowadzących z Jeleniej Góry do Karpacza. Marszałek jest zainteresowany przejęciem

Do samorządów, przez które przebiega ją linie: nr 340 na odcinku Karpacz – Mysłakowice oraz nr 308 Ogorzelec – Mysłakowice i Mysłakowice - Jelenia Góra trafiły wnioski o wyrażenie opinii w tej sprawie.

Gminy Karpacz, Kowary i Mysłakowice uznały, że jeśli nie uda się przywrócić połączenia kolejowego na tej trasie w ciągu najbliższych pięciu lat, należy rozebrać tory i przekształcić nasyp w ścieżkę rowerową.

- Chcemy jednak, by została zachowana możliwość odtworzenia tej linii w przyszłości -mówi Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Karpacza.

Swoje zdanie wyrazili też kolejowi przewoźnicy. Na razie, żaden z nich nie deklaruje, chęci uruchomienia przewozów do kurortu. Zresztą byłoby to niemożliwe, bo ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Karpacza przejechał 14 lat temu. Na trasie brakuje odcinków szyn, szczególnie na odcinku Karpacz – Mysłakowice. W lepszym stanie są tory wiodące z Jeleniej Góry do Mysłakowic.
Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PLK, wyjaśnił nam, że procedura uzyskania zgody na likwidację linii, może potrwać około dwóch miesięcy.

Pociąg Jelenia Góra - Karpacz

- Dotychczas nikt z samorządu nie wyraził chęci przejęcia linii – tłumaczy Siemieniec.
- W każdej chwili jest możliwość zawieszenia procedury zmierzającej do likwidacji. Jeśli dobiegnie ona do końca, majątek zostanie przekazany do spółki PKP. Ta firma będzie decydowała co dalej, np. czy rozbierze tory i zrekultywuje teren – dodaje.

Czy to przypieczętuje los Kolei Karkonoskiej? Być może na jej uratowanie zdecyduje się urząd marszałkowski.

- Samorząd województwa pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław - Trzebnica oraz Szklarska Poręba - Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku – mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim województwa dolnośląskiego.

Wstępnie w obszarze zainteresowania samorządu wojewódzkiego są odcinki linii kolejowych :
Jelenia Góra – Mysłakowice – Karpacz, Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo, Wrocław Główny - Świdnica - Jedlina Zdrój wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto, Kobierzyce – Piława Górna, Legnica – Lwówek Śląski, Jerzmanice Zdrój – Marciszów, Chojnów – Rokitki, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto