Do samorządów, przez które przebiega ją linie: nr 340 na odcinku Karpacz – Mysłakowice oraz nr 308 Ogorzelec – Mysłakowice i Mysłakowice - Jelenia Góra trafiły wnioski o wyrażenie opinii w tej sprawie.
Gminy Karpacz, Kowary i Mysłakowice uznały, że jeśli nie uda się przywrócić połączenia kolejowego na tej trasie w ciągu najbliższych pięciu lat, należy rozebrać tory i przekształcić nasyp w ścieżkę rowerową.
- Chcemy jednak, by została zachowana możliwość odtworzenia tej linii w przyszłości -mówi Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Karpacza.
Swoje zdanie wyrazili też kolejowi przewoźnicy. Na razie, żaden z nich nie deklaruje, chęci uruchomienia przewozów do kurortu. Zresztą byłoby to niemożliwe, bo ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Karpacza przejechał 14 lat temu. Na trasie brakuje odcinków szyn, szczególnie na odcinku Karpacz – Mysłakowice. W lepszym stanie są tory wiodące z Jeleniej Góry do Mysłakowic.
Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PLK, wyjaśnił nam, że procedura uzyskania zgody na likwidację linii, może potrwać około dwóch miesięcy.
Pociąg Jelenia Góra - Karpacz
- Dotychczas nikt z samorządu nie wyraził chęci przejęcia linii – tłumaczy Siemieniec.
- W każdej chwili jest możliwość zawieszenia procedury zmierzającej do likwidacji. Jeśli dobiegnie ona do końca, majątek zostanie przekazany do spółki PKP. Ta firma będzie decydowała co dalej, np. czy rozbierze tory i zrekultywuje teren – dodaje.
Czy to przypieczętuje los Kolei Karkonoskiej? Być może na jej uratowanie zdecyduje się urząd marszałkowski.
- Samorząd województwa pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław - Trzebnica oraz Szklarska Poręba - Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku – mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim województwa dolnośląskiego.
Wstępnie w obszarze zainteresowania samorządu wojewódzkiego są odcinki linii kolejowych :
Jelenia Góra – Mysłakowice – Karpacz, Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo, Wrocław Główny - Świdnica - Jedlina Zdrój wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto, Kobierzyce – Piława Górna, Legnica – Lwówek Śląski, Jerzmanice Zdrój – Marciszów, Chojnów – Rokitki, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?