Kradzież torów: Złodzieje uciekli
Dziś rano (21 lutego 2014) w Kowarach Górnych - 300 metrów poniżej wejścia do tunelu pod Przełęczą Kowarską dwóch członków Stowarzyszenia Kolej Karkonoska zauważyło na czasowo wyłączonej z ruchu linii kolejowej nr 308 złodziei próbujących ukraść fragment szyny wraz z metalowymi podkładami. Natychmiast zostały zawiadomione odpowiednie służby: Straż Ochrony Kolei oraz Policja.
Bandyci widząc że zostali zauważeni, zaczęli uciekać. Członkowie stowarzyszenia rozpoczęli pościg, aby móc przekazać policji informacje na temat miejsca pobytu przestępców. Jednak po kilkunastu minutach w lesie w trudnym terenie złodziejom udało się zgubić pościg.
Uciekając pozostawili na miejscu przestępstwa narzędzia którymi rozmontowywali elementy infrastruktury kolejowej. Po przybyciu na miejsce policji zostały one zabezpieczone jako dowody przestępstwa. -
Dzięki sprawnej kooperacji i natychmiastowej reakcji służb wykrywalność tego typu przestępstw znacznie wzrasta. Fragmenty linii widoczne z pobliskich dróg często są doglądane przez nasze patrole przemieszczające się nie tylko pieszo, lecz również cywilnymi samochodami – zapewnia Dominik Górski – prezes Stowarzyszenia Kolej Karkonoska.
Kradzież torów: Partole Stowarzyszenia Kolej Karkonoska.
Ślady pozostawione przez sprawców wcześniejszych kradzieży prowadzą przez leśną ścieżkę przy której członkowie Stowarzyszenia KK znaleźli metalowe podkłady. Prowadzi ona do opuszczonego domu przy ul. Podgórze w Kowarach Górnych skąd łup jest wywożony samochodem.
Z torowiska notorycznie giną nie tylko szyny i podkłady, ale również śruby, łupki oraz inne elementy infrastruktury.
Złodzieje są tak pewni siebie, że odblaskową, żółtą farbą dla ułatwienia zaznaczają odcinki z których w najbliższym czasie mają zamiar dokonać kradzieży.
Stowarzyszenie Kolej Karkonoska działa na rzecz przywrócenia stałego ruchu pociągów na terenie Powiatu Jeleniogórskiego. Jego członkowie regularnie patrolują szlak i zgłaszają wszelkie próby kradzieży. Linie kolejowe 308 i 340 zostały przez PKP PLK czasowo wyłączone z ruchu. Szlak o numerze 308 łączy Kamienną Górę z Jelenią Górą i prowadzi przez najwyżej położony tunel kolejowy w Polsce (635 m n.p.m.). Jest to również najatrakcyjniejsza trasa kolejowa w Kraju. Natomiast linia 340 łączy Karpacz z Mysłakowicami i tam łączy się z trasą prowadzącą od Kamiennej Góry. Do 2000 roku utrzymywany był ruch pasażerski z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. W 2007 r. ustał całkowicie ruch pociągów towarowych na tych trasach.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?