Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prace nad elektryfikacją odcinka Węgliniec - Zgorzelec przebiegają zgodnie z planem

HAK
Utrzymane dobre tempo prac przy elektryfikacji trasy Węgliniec – Zgorzelec. Jeszcze w tym miesiącu nad jednym z dwóch torów zostanie wywieszona sieć trakcyjna. Do końca roku ostatni, niezelektryfikowany odcinek magistrali E 30 będzie dostępny dla lokomotyw elektrycznych, zapewniając szybszy przejazd pociągów.

Zgodnie z harmonogramem realizowane są prace elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec. Od 11 marca wywieszana jest już sieć trakcyjna na torem nr 1. Prace te potrwają do 23 kwietnia i następnie będą prowadzone roboty w torze nr 2. Wcześniej dla tej fazy prac na całym szlaku zamontowano odpowiednie konstrukcje wsporcze – w tym zabudowano 920 słupów oraz 54 bramek – na których wywieszona została sieć. Wszystkie prace prowadzone są przy utrzymaniu ruchu pociągów na sąsiednim torze.

Istotnym elementem prowadzonej inwestycji jest budowa dwóch nowych podstacji trakcyjnych w Pieńsku i Zgorzelcu, które maja zapewnić odpowiednie zasilanie dla elektryfikowanego szlaku. Zakończono już budowę budynków i przystąpiono do przygotowania obiektów na wprowadzenie kabli i zamontowania wyposażenia. Na ukończeniu są prace związane z budową linii zasilających i zasilaczy.

Linia kolejowa z Węglińca do Zgorzelca jest ostatnim, niezelektryfikowanym odcinkiem magistrali kolejowej E 30, głównej trasy, biegnącej w południowej części kraju, ze wschodu na zachód. Łączy ona ważne ośrodki w kraju – Kraków, Okręg Górnośląski, Wrocław – i zapewnia łączność w przewozach międzynarodowych.

Ukończenie tej inwestycji pozwoli na zwiększenie przepustowości trasy i co najważniejsze skróci czas przejazdu pociągów, gdyż nie będzie konieczna zmiana lokomotyw w Węglińcu. Całą trasę kolejową magistrali E 30 na terenie Polski, od zachodniej do wschodniej granicy państwa, tj. od Zgorzelca do Przemyśla będzie można przejechać przy użyciu jednej trakcji elektrycznej.

Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca bieżącego roku. Całkowita wartość projektu „Elektryfikacji linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” wynosi 70 mln zł, w tym 59,5 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto