Spis treści
Elektryczny autobus Yuton jeleniogórzanie już widzieli i mogli nim się przejechać, bowiem pojazd był testowany w mieście. Opinie pasażerów i kierowców były bardzo pozytywne.
Do Jeleniej Góry przyjechał z Warszawy (470 km)przebył na jednym ładowaniu. Według zapewnień producenta w codziennej eksploatacji ładować go trzeba będzie co około 350 km. To znakomity rezultat.
- podkreślali w MZK w Jeleniej Górze.
Ile kosztowały elektryczne autobusy?
Na zakup autobusów elektrycznych z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej otrzymaliśmy 47,6 mln złotych dotacji oraz 15,2 mln złotych pożyczki
- wyliczał dzisiaj Jerzy Łużniak, prezydent Jeleniej Góry.
Dostawcą pojazdów będzie firma Busnex Poland sp. z o.o. Za tą warszawską firmą kryje się chińska, globalna marka autobusów Yutong Bus, który jest pionierem i potentatem w produkcji autobusów elektrycznych. Ma 15 procent udziału w światowym rynku
Kiedy autobusy elektryczne dotrą do Jeleniej Góry?
Zgodnie z umową, pierwsza partia 10 „elektryków” ma zostać dostarczona do końca listopada 2023 roku a druga, także 10 sztuk do 29 lutego 2024 roku. Producent dostarczy także ładowarki do pojazdów elektrycznych. Dziesięć zostanie zamontowanych w zajezdni MZK w Jeleniej Górze, trzy na przystankach autobusowych, sześć będzie ogólnodostępnych.
Na jakich liniach będą kursować "elektryki?
Autobusy o długości 12 metrów są niskopodłogowe i mogą zabierać na swój pokład minimum 75 pasażerów. 26 miejsc jest siedzących. Agata Buśko, prezes jeleniogórskiego MZK podaje, że nowe autobusy zobaczymy na liniach 6,7 8, 23 i innych najczęściej uczęszczanych.
Yutongi używane są w Chinach, jako autobusy komunikacji miejskiej, w wielu miastach. W Europie można się nimi przejechać między innymi w Helsinkach. W Polsce kursują między innymi w Białymstoku i Polkowicach.
Yutong Bus jest pierwszym chińskim producentem, który wprowadził na rynek autobusy w pełni zasilane energią elektryczną. Takie będą jeździć po ulicach Jeleniej Góry.
Pojazdy są wytrzymałe, ciche, dobrze działają w każdych warunkach i spełniają wszelkie oczekiwania. Mróz ma być im niestraszny. Przy odpowiedniej eksploatacji i przebiegu, autobusy będą bezproblemowo służyły pasażerom przez co najmniej kilkanaście lat.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?