Użytkownicy tworzą hasła rozpoczynające się od słów "In Poland we don't say" (W Polsce nie mówimy, że), po czym dodają anglojęzyczne słowo lub wyrażenie, które następnie przekładają na język polski w swoisty sposób. Post zazwyczaj kończy się słowami "And we think it's beautiful" (I uważamy to za piękne). Przykład?
In Poland we don't say "Close the door". We say "Drzwiiiiiii". And we think it's beautiful.
In Poland we don't say "I'm out of gas". We say "Z pustego i Salomon nie naleje". And I think it's beautiful.
Akcja ma na celu uwypuklenie wyjątkowości nie tylko polskiego języka, lecz także naszych zwyczajów, kultury, humoru, aktualnych sytuacji, znanych wszystkim Polakom piosenek, cytatów, czy modnych powiedzonek.
Zabawa wykorzystywana jest również przez speców od marketingu, którzy tworzą hasła promujące działalność marek, na przykład:
In Poland we don’t say "I’m going to do shopping this weekend”. We say "Jak sobota to tylko do Lidla, do Lidla!” and I think it’s beautiful.
Akcja viralowa zaczyna ogarniać cały internet, pojawia się na Facebooku, Instagramie, Twiterze. Oprócz humorystycznego charakteru, dla niektórych organizacji czy grup jest okazją do mówienia głośno o sprawach społecznych, które wyróżniają często negatywnie Polskę na tle innych krajów. Z kolei środowiskom lokalnym, miastom lub województwom viral pozwala na dostrzeżenie wyjątkowości mniejszej społeczności, specyficznego języka czy zwyczajów i dzielenie się nimi!
Obejrzyj galerię i zobacz zbiór wybranych przykładów postów viralowych! Można się uśmiać!
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?