Badania natężenia ruchu przeprowadzono w pierwszej dekadzie marca. W tym okresie przejeżdżało tym odcinkiem ulicy prawie 2,8 tys. pojazdów na dobę.
Zdecydowanie więcej aut przejeżdża w kierunku Karpacza, niż od strony Karpacza. Może to oznaczać, że z drogi korzystają najczęściej miejscowi lub kierowcy, którzy trasy powrotnej nie planują przez Jelenią Górę.
Natężenie ruchu na obwodnicy w godzinach porannych (8 – 9) jest podobne jak w godzinach popołudniowych (16 – 17).
Według władz Jeleniej Góry, obwodnica spełniła swoją rolę. Na ulicy Wojska Polskiego, wcześniej zwykle zakorkowanej w godzinach szczytu, zrobiło się luźniej.
- Z badań przeprowadzonych wcześniej wynikało, iż przez ulicę Wojska Polskiego przejeżdżało na dobę 10 – 12 tys. pojazdów, a obecnie prawie 3 tys. pojazdów korzysta z obwodnicy, to odciążenie ulicy Wojska Polskiego jest znaczące – uważa wiceprezydent Jeleniej Góry Hubert Papaj.
Z pewnością nowa obwodnica może pomieścić znacznie więcej aut. Według Czesława Wandzla, dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów ruch zwiększy się po realizacji kolejnych etapów trasy. Już zaplanowano spięcie obwodnicy z ul. Mickiewicza, łącznikiem przecinającym ogrody działkowe.
- Zbudowana w latach 70. obwodnica północna stała się uczęszczaną trasą, dopiero w 1990 roku, kiedy zbudowano estakadę nad linią kolejową i po przedłużeniu jej do rogatek miasta. Podobnie będzie z obwodnicą południową. Ta droga nie została zaprojektowana na obecne potrzeby, tylko z perspektywą kilkudziesięcioletnią – dodaje Wandzel.
Dla mieszkańców Jeleniej Góry redukcja natężenia ruchu na ul. Wojska Polskiego, to za mało. Stowarzyszenie Mieszkańców i Sympatyków Alei Wojska Polskiego chciałoby żeby ograniczyć tonaż aut. Władze nie zgadzają się na to.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?