Wojewódzkie Biuro Urbanistyczne we Wrocławiu przygotowało koncepcję jego realizacji. Budowa przystanków i zwrotnic na istniejących już torach, wiodących do Szklarskiej Poręby ma kosztować około 12 mln złotych. Po remoncie linii (prace zaczną się wkrótce) pociągi mają jeździć znacznie szybciej niż teraz, z prędkościami od 60 do 80 km/h. Według zapowiedzi polityków jeleniogórzanie mają zacząć korzystać z kolejowej komunikacji miejskiej za 2-3 lata.
- Kolej stworzy główną oś komunikacyjną miasta, którą dziś obsługują autobusy linii nr 7 i 9 - mówi prezydent Marcin Zawiła.
Władze miasta liczą, że komunikacja kolejowa zachęci do korzystania z niej osoby, które dziś wolą jeździć po mieście własnymi autami. Przejazd pociągiem ma być szybszy niż transport drogowy w godzinach szczytu.
Obsługą połączeń na linii JKM mają zająć się szynobusy spółki samorządu województwa Koleje Dolnośląskie. Już wiadomo że będzie potrzeba czterech pojazdów, w tym jeden w rezerwie.
Więcej na ten temat w piątkowym wydaniu Gazety Wrocławskiej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?