Rowerzyści mają mieć łatwiejszy przejazd ulicami Jeleniej Góry. Miasto przystępuje do opracowania projektu organizacji ruchu, uwzględniającego wykonanie pasów dla rowerów.
- Projekt dotyczył będzie organizacji ruchu m.in. na ulicach Różyckiego, Złotniczej, W. Pola, 1-Maja, Wojska Polskiego, Sudeckiej, Drzymały, Groszowej, Poznańskiej, Bohaterów Getta i in. a obejmował wyznaczenie pasów dla rowerów i przebudowę sygnalizacji świetlnej, uwzględniającej potrzeby rowerzystów i zmotoryzowanych na kilku skrzyżowaniach – informuje rzecznik urzędu miejskiego Cezariusz Wiklik.
- Absolutnym novum natomiast będzie w Jeleniej Górze wyznaczenie „kontrapasów” na ulicy Drzymały i umożliwienie ruchu rowerów „pod prąd” dla Groszowej, Poznańskiej, Drucianej i Boh. Getta – dodaje.
Podobne rozwiązania komunikacyjne stosuje się na ulicach europejskich miast od wielu lat. W Polsce pierwszy kontrapas rowerowy wytyczono ponad 20 lat temu w Poznaniu.
Kontrapasy rowerowe w Jeleniej Górze
Wbrew obiegowym opiniom, kontrapas jest bardzo bezpiecznym rozwiązaniem. Stosuje się go tylko na ulicach o dozwolonej prędkości 50km/h lub niższej. Kontrapas zawsze jest jednokierunkowy. Jeździ się po nim tylko w kierunku przeciwnym niż ten, w którym jadą auta.
Dziś w Jeleniej Górze rowerzyści mają do dyspozycji prawie 42 km ścieżek, z których najdłuższą i chyba najbardziej malowniczą jest ścieżka wzdłuż Borowego Jaru, w stronę Perły Zachodu. Liczy dokładnie 3.980 m długości.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?