18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Kradzież torów. Pilnują linii 308, by jej nie rozkradli

Alina Gierak
Złodzieje torów są tak pewni siebie, że znaczą, które elementy ukraść Stowarzysznie kolej karkonoska
Kradzież torów. Jak nas poinformował Jakub Thauer, dziś rano (21 lutego 2014) w Kowarach Górnych - 300 metrów poniżej wejścia do tunelu pod Przełęczą Kowarską dwóch członków Stowarzyszenia Kolej Karkonoska zauważyło na czasowo wyłączonej z ruchu linii kolejowej nr 308 złodziei próbujących ukraść fragment szyny wraz z metalowymi podkładami. Złodziei udało się spłoszyć

Kradzież torów: Złodzieje uciekli

Dziś rano (21 lutego 2014) w Kowarach Górnych - 300 metrów poniżej wejścia do tunelu pod Przełęczą Kowarską dwóch członków Stowarzyszenia Kolej Karkonoska zauważyło na czasowo wyłączonej z ruchu linii kolejowej nr 308 złodziei próbujących ukraść fragment szyny wraz z metalowymi podkładami. Natychmiast zostały zawiadomione odpowiednie służby: Straż Ochrony Kolei oraz Policja.

Bandyci widząc że zostali zauważeni, zaczęli uciekać. Członkowie stowarzyszenia rozpoczęli pościg, aby móc przekazać policji informacje na temat miejsca pobytu przestępców. Jednak po kilkunastu minutach w lesie w trudnym terenie złodziejom udało się zgubić pościg.

Uciekając pozostawili na miejscu przestępstwa narzędzia którymi rozmontowywali elementy infrastruktury kolejowej. Po przybyciu na miejsce policji zostały one zabezpieczone jako dowody przestępstwa. -
Dzięki sprawnej kooperacji i natychmiastowej reakcji służb wykrywalność tego typu przestępstw znacznie wzrasta. Fragmenty linii widoczne z pobliskich dróg często są doglądane przez nasze patrole przemieszczające się nie tylko pieszo, lecz również cywilnymi samochodami – zapewnia Dominik Górski – prezes Stowarzyszenia Kolej Karkonoska.

Kradzież torów: Partole Stowarzyszenia Kolej Karkonoska.

Ślady pozostawione przez sprawców wcześniejszych kradzieży prowadzą przez leśną ścieżkę przy której członkowie Stowarzyszenia KK znaleźli metalowe podkłady. Prowadzi ona do opuszczonego domu przy ul. Podgórze w Kowarach Górnych skąd łup jest wywożony samochodem.
Z torowiska notorycznie giną nie tylko szyny i podkłady, ale również śruby, łupki oraz inne elementy infrastruktury.

Złodzieje są tak pewni siebie, że odblaskową, żółtą farbą dla ułatwienia zaznaczają odcinki z których w najbliższym czasie mają zamiar dokonać kradzieży.

Stowarzyszenie Kolej Karkonoska działa na rzecz przywrócenia stałego ruchu pociągów na terenie Powiatu Jeleniogórskiego. Jego członkowie regularnie patrolują szlak i zgłaszają wszelkie próby kradzieży. Linie kolejowe 308 i 340 zostały przez PKP PLK czasowo wyłączone z ruchu. Szlak o numerze 308 łączy Kamienną Górę z Jelenią Górą i prowadzi przez najwyżej położony tunel kolejowy w Polsce (635 m n.p.m.). Jest to również najatrakcyjniejsza trasa kolejowa w Kraju. Natomiast linia 340 łączy Karpacz z Mysłakowicami i tam łączy się z trasą prowadzącą od Kamiennej Góry. Do 2000 roku utrzymywany był ruch pasażerski z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. W 2007 r. ustał całkowicie ruch pociągów towarowych na tych trasach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie