Metro ma tylko Warszawa, ale na Dolnym Śląsku też będzie! [ZOBACZ TRASY]

RedakcjaZaktualizowano 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pixabay
Aż 6 na 9 kandydatów walczących o fotel prezydenta Wrocławia uważa, że w mieście powinno powstać metro. I to w cale nie są pobożne życzenia. Już przed kilkoma laty na zlecenia miasta powstała ekspertyza w tej sprawie. Wykazała, że budowa jest jak najbardziej realna. Znane są nawet potencjalne trasy podziemnej kolei.

Katarzyna Obara-Kowalska (Bezpartyjny Wrocław), Zbigniew Jarząbek (Kukiz'15) i Mieczysław Maj (Wolni i Solidarni) na budowę metra dają sobie 20 lat. Lider przedwyborczych sondaży Jacek Sutryk z Koalicji Obywatelskiej jest nieco ostrożniejszy. Uważa, że metro w mieście powinno ruszyć w ciągu 50 lat, czyli do 2068 roku. Na podobne terminy wskazują Jerzy Michalak (Bezpartyjny Ruch Jerzego Michalaka) i Marta Lempart (Wrocław dla Wszystkich). Tylko troje kandydatów na prezydenta - Małgorzata Tracz (Zieloni), Artur Zborowski (Jesteśmy Stąd) i Mirosława Stachowiak-Różecka (Prawo i Sprawiedliwość) metra we Wrocławiu nie chcą.

Czy rozmowa o metrze we Wrocławiu to przedwyborcze bajki? Niekoniecznie. Już trzy lata temu na wniosek prezydenta Rafała Dutkiewicza wrocławianie w referendum odpowiadali na pytanie, czy miasto powinno rozpocząć przygotowania do budowy metra.
[sndh]- Zgodnie z informacjami płynącymi z Ministerstwa Infrastruktury, pierwsza nitka metra w drugim polskim mieście po Warszawie, ma powstać do 2025 roku - tłumaczył wtedy prezydent. - Niezwykle ważne jest, aby jak najszybciej rozpocząć starania o to, by ta pierwsza linia powstała właśnie we Wrocławiu.
Za budową metra opowiedziało się wtedy 46,7 proc. głosujących. Przeciw było 53,3 proc. Ale formalnie referendum uznano za nieważne, bo wzięło w nim udział tylko 10,56 proc. wrocławian.

TEST WYBORCZY - kliknij i zobacz, do którego kandydata na prezydenta Ci najbliżej

Na zlecenie urzędu miejskiego w Polskiej Akademii Nauk powstała analiza, z której wynikało że we Wrocławiu są warunki techniczne do budowy metra. Ile by kosztowało? Według projektów pełna sieć wrocławskich linii metra może liczyć 36 km. Koszt budowy jednego kilometra linii metra waha się od 280 mln zł w Singapurze, przez 430 mln zł w Moskwie, po 670 mln zł w Warszawie. W przypadku Wrocławia dałoby to kwotę około 10-20 mld zł.

Według wstępnych planów z 2015 roku, wszystkie trasy metra miałyby się zbiegać w centrum Wrocławia, w okolicy pl. Dominikańskiego (przystanek Stare Miasto). Stąd mielibyśmy dojechać do Nowego Szpitala Wojewódzkiego, Centrum Factory przy Granicznej, na Sępolno, Sołtysowice, Gaj, Krzyki i do Marina.

Zobacz dokładne planowane trasy metra na kolejnej stronie (kliknij)

Nitka 1
Nowy Szpital Wojewódzki (Stabłowice), Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 2:
Centrum Factory (ul. Graniczna), Nowy Dwór, Muchobór Mały, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 3:
Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 4:
Sołtysowice, Koszarowa, Kromera, Jaracza, Ogród Botaniczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 5:
Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 6:
Gaj Południe (zajezdnia), Świeradowska, Aquapark, Dworzec Główny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 7:

Krzyki, Carrefour (Hallera), Pretficza, Sky Tower, Komandorska, Stare Miasto (pl. Dominikański)

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Metro ma tylko Warszawa, ale na Dolnym Śląsku też będzie! [ZOBACZ TRASY] - Wrocław Nasze Miasto

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anonim

To co przeżywacie?

b
balajanek

Może najpierw uruchomilibyście Dworzec Swiebodzki?

G
Gal Anonim

Pani z PiS preferuje wozy drabiniaste, a w wersji wypasionej dorożki.

A
Anonim

Najbardziej bawi mnie zestawienie kosztowe na km. Ktoś nieźle przytulił w Warszawie

A
Anonim

To interesujące....już za 50 lat, przekażę ten artykuł wnukom jak się urodzą.
Swoją drogą rozumiem, że w Singapurze jest najtaniej bo tam są wyspy i surowy wymiar sprawiedliwości, w Moskwie mają Gułag a w Warszawie.....jak to w Warszawie

J
Janek

Gdzie najdroższe metro ? W Warszawie oczywiście...
Jprdle co za kraj złodziei.

A
Anonim

Mi

m
majkkk

Szkoda, że nie, k...., w ciągu 150 lat....

Z
Zdziś

A Psie Pole jak zwykle w dupe bite. Ani tramwaju ani metra.

U
Urszula

Tramwaje plus linie kolejowe (istniejące i do rozbudowy) : na ulicach i estakadach, może część pod ziemią? Wrocław ma tę infrastrukturę komunikacyjną dzięki niemieckiej kulturze technicznej, ale nieszczęście w braku tejże kultury technicznej w powojennej historii. Nie ma co się unosić honorem - w zdecydowanej większości jesteśmy potomkami ludu ze wsi, z wygódką za stodołą a nie bidetem z bieżącą wodą.i kanalizacją. Dlatego trzeba koniecznie zaprosić projektantów spoza Polski, gdyż naszym brak wizji i doświadczeń (poza tymi rodakami, którzy zdobyli je, pracując w krajach bardziej zaawansowanych technicznie).Tym bardziej urzędnikom! Niemcy, Portugalczycy, Amerykanie, Azjaci ? Druga sprawa: jeśli choćby w Berlinie, Rzymie, Budapeszcie, a nawet częściowo - w trójmieście: Gdańsk-Gdynia-Sopot mogą porozumieć się różne przedsiębiorstwa komunikacyjne i dzięki temu mieszkańcy oraz turyści mogą swobodnie przemieszczać się róźnymi .środkami komunikacji w ramach jednego biletu, to czego potrzeba wrocławskim rajcom, żeby jeszcze skuteczniej wykorzystać linie kolejowe i tramwajowe? Podpowiem: wiedzy, determinacji i pokory w zdobywaniu jej, pragmatyzmu, umiejętności współdziałania i wynagradzania/ prowizji za zrealizowane zadania zamiast comiesięcznych pensji.

S
Stefan

Czary mary okulary. Rzeźba w gównie. Paranoików sen...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3