W projekcie, który ma na celu wdrażanie innowacji i promocję dobrych praktyk w obiektach hotelowych, uczestniczy 250 obiektów w całej Polsce. Dofinansowała go Unia Europejska w ramach programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Audytorzy wcielający się w tajemniczych klientów odwiedzili każdy z certyfikowanych obiektów. W rankingu 23 najlepszych znalazły się: hotel Dikul z centrum Wrocławia, Dwór Elizy w Kotlinie Kłodzkiej, hotel Azyl w Kątach Wrocławskich oraz dwie arystokratyczne rezydencje z Kotliny Jeleniogórskiej, zaadaptowane na hotele - pałace w Wojanowie i Staniszowie.
- O wizytach tajemniczych klientów byli jedynie informowani menadżerowie. Dla personelu terminy odwiedzin były tajemnicą. W jednym przypadku zdarzyło się, że w jakiś sposób obsługa dowiedziała się o takiej wizycie. Menadżer poprosił nas abyśmy zmienili jej termin. Pokazuje to, że obiekty potraktowały nasz audyt bardzo serio – uważa Paweł Sikora, rzecznik projektu Złoty Standard.
Do pałacu w Staniszowie, przed przyjazdem tajemniczego klienta, kilkakrotnie dzwoniono, by sprawdzić fachowość pracowników recepcji. Audytor zabawił w obiekcie dwa dni.
- Interesowało go wszystko: smak potraw w naszej restauracji, wyposażenie pokoi i atmosfera. Zwrócił nawet uwagę na sposób w jaki restaurujemy pałac – mówi Agata Rome, właścicielka hotelu w Staniszowie.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?