Tyskie Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, największa firma w regionie bezpośrednio zaopatrująca w wodę, zaskakuje największych nawet sceptyków. Ostatnie 3 lata zarządu komisarycznego przyniosły odrabianie wieloletnich zaniedbań. Firma coraz lepiej realizuje podstawowe zadania i stale unowocześnia swą bazę sprzętową i techniczną.
Ostatnim spektakularnym sukcesem przedsiębiorstwa jest oddanie do użytku zmodernizowanego oddziału eksploatacyjnego w Czechowicach-Dziedzicach. Co prawda oficjalne otwarcie oddziału nastąpi w czerwcu, ale 30-osobowa załoga już pracuje w warunkach prawdziwie europejskich.
Po europejsku
- Funkcjonalnej siedziby bardzo nam brakowało - mówi Anna Morończyk, kierowniczka czechowickiego oddziału. - Wcześniej bowiem zadbaliśmy o nowoczesny sprzęt specjalistyczny, bo już dawno minęły czasy, gdy posługiwaliśmy się tylko łopatami i wiadrami. Dysponujemy wszechstronnymi pracownikami, którzy w terenie muszą radzić sobie w różnych specjalnościach zawodowych. Bardzo cieszymy się, że coraz lepiej jesteśmy postrzegani, a klienci są zadowoleni z naszych usług. Wreszcie doczekałam czasów, gdy ja i moi koledzy jesteśmy dumni ze swojej firmy.
A pani Annie można wierzyć, skoro jest swoistą rekordzistką: w tyskiej firmie przepracowała już 35 lat!
Adaptacje starych pomieszczeń rozłożono na dwa lata, by racjonalnie rozłożyć koszty, które pokryto z własnych - wygospodarowanych oszczędnościami - środków.
Z myślą o klientach
- Nowa siedziba nie jest celem samym w sobie - wyjaśnia Jan Siczek, zarządca komisaryczny tyskiego RPWiK. - Ma służyć poprawie obsługi klientów, eliminując konieczność ich przyjazdu do Tychów. Umożliwi utrzymanie na miejscu większej ilości sprzętu. Zarówno tego do usuwania awarii, jak i diagnostycznego. Przyda się na pewno, bo przed nami jeszcze rozwiązanie - mam nadzieję już bliskie - problemu dwóch stref ciśnienia, jakie występują w Czechowicach-Dziedzicach.
Efekty talentu menedżerskiego Jana Siczka to nie tylko wyremontowane budynki firmy w Tychach i Czechowicach-Dziedzicach, ale również wzrost wydajności pracy, efektywne wykorzystanie infrastruktury technicznej, skutecznie działające nowe działy zamówień publicznych, windykacji i controllingu, czy komputerowy monitoring sieci. To także zmiana wizerunku firmy dostrzegana przez jej pracowników i klientów. Kto wie, czy ten niewymierny kapitał nie przyniesie wkrótce konkretnych efektów.
RPWiK Tychy w liczbach
10 gmin
- zaopatruje w wodę,
4 gminy
- uwalnia od ścieków,
300 000 ludzi
- korzysta z usług firmy,
1600 km
- długość eksploatowanej sieci wodociągowej,
500 km
- długość eksploatowanej sieci kanalizacyjnej,
324 osoby
- pracują w firmie.
Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji 43-100 Tychy, ul. Sadowa 4
Tel. (32) 782-90-00
- centrala
(32) 782-90-01
- sekretariat
fax: (32) 782-90-05
www.rpwik.tychy.pl
e-mail: [email protected]
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?