Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociąg Jelenia Góra. Remontują wiadukty na rzece Bystrzyca i pociąg pojedzie 120 km/godz

Alina Gierak
Pociąg Jelenia Góra. O kolejne kilka minut skróci się czas przejazdu pociągiem z Jeleniej Góry do Wrocławia. Jak informuje PKP PLK , pociągi już jeżdżą po pierwszych zmodernizowanych przęsłach mostów kolejowych w dolinie Bystrzycy na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Trwają prace na sąsiednim torze. Nowe obiekty pozwolą na jazdę z prędkością 120 km/godz. skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa ruchu.

Pogoda sprzyja postępowi modernizacji mostów kolejowych na linii nr 274, na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie. Prace zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone są jednocześnie na trzech mostach w dolinie rzeki Bystrzycy odległości ok. 17 km od Wrocławia.

Dwutorowa zelektryfikowana linia przebiega nad Młynówką, Bystrzycą i terenem zalewowym - Suchodołem. Prace prowadzone są obok przejeżdżających pociągów. Stare stalowe konstrukcje mostowe są wymieniane na żelbetowe. Wykonano już roboty pod jednym torem. Od lutego trwał demontaż konstrukcji mostowych pod sąsiednim.

Pociąg Jelenia Góra. Remont mostów kolejowych

Obecnie najbardziej zaawansowane są prace na moście nad Suchodołem, gdzie wykonano już nową, ramową konstrukcję żelbetową, a w torowisku mostu położony jest nowy tłuczeń. Ponad pięćdziesięciometrowa przeprawa nad Suchodołem jest najdłuższą z trzech modernizowanych i składa się z trzech żelbetowych konstrukcji ramowych.
Nad rzeką Bystrzycą trwają prace przy betonowaniu przyczółka kolejnego mostu, a nad rzeką Młynówką prowadzone są roboty przy zbrojeniu konstrukcji ramowej. Ukończenie prac i przywrócenie ruchu na dwóch torach planowane jest w III kwartale br.

Pociąg Jelenia Góra. Modernizacja linii 274

Nowe tory na zmodernizowanych obiektach mostowych pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz. Efektem końcowym będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia w kierunku Wałbrzycha i Jeleniej Góry.

Prace na mostach w dolinie Bystrzycy to kolejny etap poprawy stanu linii nr 274 z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. W 2010 r. czas przejazdu wynosił prawie 3,5 godz. a obecnie najszybszy pociąg pokonuje trasę w 2 godz. 6 min. Po zakończeniu remontów mostów czas przejazdu pociągiem z Jeleniej Góry do Wrocławia powinien skrócić się do dwóch godzin.
Koszt przedsięwzięcia to ponad 9,6 mln. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto