Taki samochód zostaje zabrany przez straż gminną lub policję na koszt właściciela. Nieodebranie pojazdu z parkingu na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucenie z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
Straż miejska przypomina właścicielom pojazdów nieużywanych o przestrzeganiu ważnych terminów:
- okresowych badań technicznych,
- przed upływem ważności - przedłużeniu polisy OC,
- do 30 dni - złożeniu wniosku o zbyciu pojazdu lub wyrejestrowaniu.
Aktualny wykaz przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów oraz punkty zbierania pojazdów prowadzony jest przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego.
Pozostawione, nieużywane pojazdy można również zgłaszać do Straży Miejskiej - numer telefonu 757525662 lub 986.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?