Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Potężna inwestycja. Modernizacja kolei linowej na Szrenicę ma wynieść aż 30 milionów złotych

OPRAC.:
Justyna Orlik
Justyna Orlik
Wymiana pierwszej sekcji kolejki linowej na Szrenicę, dwukrotne poszerzenie nartostrady „Puchatek” oraz wytyczenie zupełnie nowej nartostrady „Puchatek Bis” to zamierzenia inwestycyjne spółki Sudety Lift na najbliższe dwa lata.

Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Ski Arena Szrenica w Szklarskiej Porębie ponad 30 milionów złotych.

Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.

Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej niezwykle popularnej trasie.

Ogromna inwestycja w Szklarskiej Porębie wyniesie 30 mln złotych
sudetylift.com.pl

Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo - „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy.

- Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift.

- Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, w oparciu o którą będziemy mogli przystąpić od projektowania, trafił do urzędu miasta w Szklarskiej Porębie. Czekamy na odpowiedź – dodaje Paweł Gogolewski.

Spółka zabiega o wymianę pierwszej sekcji kolei i poszerzenia na „Puchatku” od 2015 roku. Niełatwe procedury związane z przygotowaniem dokumentacji środowiskowej dodatkowo komplikuje sąsiedztwo Karkonoskiego Parku Narodowego i szczególne wymogi, które dotąd stawiali urzędnicy zajmujący się środowiskiem.

Przedstawiciele spółki Sudety Lift mają nadzieję, że ostatecznie uda się pokonać wszelkie trudności i do inwestycji dojdzie, bo jest ona ważna dla miasta Szklarska Poręba i potencjału turystycznego polskiej części Karkonoszy.

- Starania o budowę kolei linowej „Karkonosz Ekspress”, którą otworzyliśmy 2011 roku trwały aż 14 lat. Wciąż mamy nadzieję, że modernizacja kolei na Szrenicę nie będzie trwała tak długo – podsumowuje Paweł Gogolewski.

Zobacz także:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto