Są nawet dane, o ile. Policzył to Mark Rosekind, naukowiec, który kiedyś pracował w NASA. Z jego raportu wynika, że produktywność po drzemce wzrasta o 35 proc., kreatywność o 40 proc., a decyzyjność aż o 50 proc.!
Naukowcy dowodzą ponadto, że drzemka redukuje stres, ryzyko ataku serca, cukrzycy i udaru mózgu, a także aktywizuje procesy pamięciowe.
Drzemki w pracy to nic nowego. Niestety, jeszcze nie w Polsce. Najdłuższą tradycję podsypianie ma w Japonii.
Pracownicy w Kraju Kwitnącej Wiśni mają do dyspozycji specjalne pokoje do odpoczynku - tzw. nap rooms (ang. nap - drzemka). Pomieszczenia mają przyciemnione światło, są wyposażone w budziki, kanapy i rozkładane fotele.
Powoli podobne miejsca tworzone są też w wielu biurach na Zachodzie. W Polsce chcąc się zdrzemnąć, musimy się nadal dobrze kryć przed szefem. A że niewyspanie jest bardzo niebezpieczne, niech świadczy ten film:
Jak w pracy drzemać w miarę bezpiecznie? Zdradzimy Wam kilka sposobów. Miłego podsypiania. Uważajcie na siebie!
1. Sposób na leżący na podłodze długopis
2. Sposób na krótkowidza, lub na**brak wygładzenia czcionek**
3. Sposób na proces decyzyjny
4. Sposób na kropelki do oczu
5. Sposób na nadchodzącą grypę
6. Sposób na kabel sieciowy
7. Sposób na sprzątanie dla szefa
8. Sposób na spisywanie z dyktafonu
9. Sposób na wypadek w pracy
10. Sposób na poszukiwacza kota
**
**
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?