Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Magia promocji, czyli świąteczne pułapki cenowe. Progress Day w filii UEW

Przemysław Kaczałko
Przemysław Kaczałko
Jeleniogórska filia Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zorganizowała wydarzenie pod hasłem "Progress Day - edukacja, praca, rozwój", podczas którego okazję do zaprezentowania miały organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy, ale była też część warsztatowa. Młodzież mogła się dowiedzieć m.in. jak być czujnym na "promocje".

Targi to efekt współpracy uczelni z organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorcami

Podczas Progress Day chcemy pokazać młodzieży, że warto myśleć o swojej przyszłości, warto ją planować, a ta przyszłość to edukacja, a potem kariera zawodowa i to wszystko powinno być zintegrowane. Jesteśmy dumni, że są z nami nasi partnerzy - duże przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe. Nasza uczelnia nie może istnieć bez relacji z otoczeniem - podkreślił dr hab. Piotr Rogala, prof. UEW, dziekan filii w Jeleniej Górze.

Warsztaty oraz prelekcje dla uczniów i nauczycieli

Wśród tematów znalazły się:

  • Osobowość sprzedawcy;
  • Jesteś Fair? Bądź Fair Trade!
  • Zarządzanie ceną, czyli magia promocji
  • Escape Room – czas to pieniądz
  • AI w edukacji (dla nauczycieli)

Jak zaznaczył prowadzący warsztaty o zarządzaniu ceną, należy kupować to, co jest nam potrzebne, a nie dlatego, że coś w promocji.

Pokazuję w jaki sposób ustala się ceny, jak sprzedawcy kuszą nas odpowiednio konstruując ceny i strategie promocyjne. Zmiana przepisów, dzięki którym sprzedawca musi przedstawić najniższą cenę z ostatnich 30 dni pomogła o tyle, że klient jest lepiej poinformowany i myśli, że podejmuje świadomą decyzję, ale tak naprawdę dyrektywa Omnibus była dla uspokojenia naszych sumień. Jest wiele różnych metod, żeby te przepisy obejść. Wystarczy, że taki produkt spakietujemy i zamiast jednego, sprzedamy dwa, albo do maszynek do golenia dodamy piankę do golenia i taki produkt nie ma historii z 30 dni - przestrzega dr hab. Piotr Gryszel, prof. UEW.

Wykładowca UEW przyznaje, że nie wszystkie promocję są naciąganiem klientów.

Magia promocji powoduje, że niektórzy handlowcy specjalnie zostawiają część partii towaru, żeby sprzedać je w dzień promocji. To nie jest samo zło, ale podstawowym warunkiem jest to, żebyśmy jako konsumenci dokonywali świadomych decyzji. Nieważne, że coś jest tanie, tylko zastanówmy się czy to potrzebujemy - dodał P. Gryszel.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto