Teatr Norwida.
Komisja 21. edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej wybierała spośród 91 wystawień polskiego dramatu współczesnego dopuszczonych do I etapu konkursu. Do finału zakwalifikowała 12 tytułów, w tym
jeleniogórską realizację i “Karskiego historia nieprawdziwa”.
Na liście są także: “Jak zostałam wiedźmą” Doroty Masłowskiej (w reż. Agnieszki Glińskie) z Teatru Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, “Tato” Artura Pałygi (w reż. Małgorzaty Bogajewskiej) z Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie, “Nie-boska komedia. Wszystko powiem Bogu” Pawła Demirskiego (w reż. Moniki Strzępki) z krakowskiego Teatru Starego, “Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian” Ziemowita Szczerka (w reż. Remigiusza Brzyka) z Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie, “Apokalipsa” Tomasza Śpiewaka (w reż. Michała Borczucha) z Teatru Nowego w Warszawie, “Obwód głowy” Wojtka Zrałka-Kossakowskiego (w reż. Zbigniewa Brzozy) z Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, “Ony” Marty Guśniowskiej (w reż. Daniela Adamczyka) z Centrum Kultury w Lublinie - Czytelnia Dramatu, “Koń, kobieta i kanarek” Tomasza Śpiewaka (w reż. Remigiusza Brzyka) z Teatru Zagłębia w Sosnowcu, “Morfina” Szczepana Twardocha (w reż. Eweliny Marciniak) z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, “A niech to Gęś kopnie!” Marty Guśniowskiej (w reż. Marty Guśniowskiej) z Teatru Animacji w Poznaniu oraz “Narodziny Fryderyka Demuth” Macieja Wojtyszki (w reż. Macieja Wojtyszki) z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
W II etapie konkursu jurorzy obejrzą spektakle finałowe. Werdykt ogłoszą na początku lipca.
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?