W normalnych miastach są normalne rozkłady jazdy środków komunikacji miejskiej! Jestem w stanie opracować nowy rozkład jazdy na linii Jelenia Góra Cieplice. Każdy dzień to setki kilometrów niepotrzebnych kosztów i całkowity brak zapewnienia potrzeb mieszkańców. Nie prawdą jest, że nic się nie zmieniło od lat w komunikacji miejskiej, rozkład jazdy był zmieniany wielokrotnie, natomiast każda zmiana doprowadzała do "pogłębiania chaosu komunikacyjnego" . Korzystam z tej komunikacji 65 lat i coś na ten temat wiem!
mgr inż Krzysztof Bulzacki
Jeleniogórzanin od 1946 roku
25 lat temu napisałem artykuł pt. „W Jeleniej Górze autobusy jeżdżą stadami”. Wszystkie zmiany wprowadzane w tym czasie tylko pogłębiały chaos komunikacyjny. Uległa likwidacji linia okrężna „0”. Na trasie od „Małej Poczty” do Cieplic od godz. 14.00 do godz. 15.00 jedzie dziewiętnaście półpustych autobusów różnych linii, trzeba je zastąpić trzema liniami – „6”, „7” i „17”, umożliwi to ustalenie rozkładów jazdy dla poprawy stanu ekonomicznego komunikacji.
W pierwszym etapie przeprowadzić można połączenie Małej Poczty z Cieplicami.
W godzinach szczytu 12 autobusów:
„7” – 6 autobusów jechałoby od Małej Poczty w czasie: 0,05, 0,15, 0,25, 0,35, 0,45, 0,55
„6” – 3 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,10, 0,30, 0,50
„17” - 3 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,20, 0,40, 0,60
W godzinach mniejszego ruchu 8 autobusów:
„7” – 4 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,05, 0,20, 0,35, 0,50
„6” – 2 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,12, 0,42
„17” – 2 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,27, 0,57
Przy zapotrzebowaniu 4 autobusów:
„7” – 2 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,15, 0,45
„6” – 2 autobusy od Małej Poczty w czasie: 0,30, 0,60
Późnym wieczorem dwa autobusy „6” i „7” co pół godziny
Zmiana trasy linii „6” - objęłaby przystanek przy dworcu kolejowym w Jeleniej Górze i zostałaby wydłużona co najmniej do przystanku „Orle”.
Można się zastanowić w czasie przyszłym, czy byłołoby potrzebne objąć linią „17” ulicy Zakopiańskiej?
Linia „27” mogłaby wspomóc szybkie połączenie Zabobrza z Cieplicami (Orle) od Podwala przez Dolny Goduszyn (na trasie można reaktywować przystanek koło dworca zachodniego, dalej przez tory – Osiedle Pomorskie, od Goduszyna nowe przystanki koło targowiska i przed przejazdem kolejowym, w drodze powrotnej przed przejazdem kolejowym jest przystanek).
Linia „11” zsynchronizowana (w czasie 0,15) z linią „27” (w czasie 0,45) regularnie co pół godziny.
Linia „9” miałaby swój początek bądź to na Orle, lub w Sobieszowie, natomiast „15” w Sobieszowie. Linia „4” od Korony. Linie „14”, „23”, „26” w całości zlikwidowane.
W drugim etapie nastąpiłoby reaktywowanie linii okrężnej.
W trzecim etapie analiza pozostałych linii.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?