PKP Jelenia Góra. Rewitalizacją zostanie objęty około ośmiokilometrowy fragment tej trasy pomiędzy stacjami Wrocław Grabiszyn, a Smolec. –
W efekcie tych prac czas przejazdu pociągu EIC Premium z Jeleniej Góry do Wrocławia będzie wynosił ok. 100 min
- informuje PLK.
Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na tym odcinku trasy będą mogły jechać z prędkością 140 kilometrów na godzinę, a towarowe 100 km na godz. Zakres robót budowlanych obejmuje między innymi: oczyszczenie podsypki, wymianę podkładów i szyn, ścięcie ławy torowiska i regulację pochylenia skarpy nasypu, wymianę pięciu rozjazdów na stacji Wrocław Zachodni oraz rewitalizację trzech obiektów inżynieryjnych. PLK przewiduje, że prace będą kosztowały około 19 milionów i potrwają ponad pół roku.
Modernizacja linii 274
Jak 2016 roku poinformował Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i budownictwa, w odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Machałek, do 2020 roku PLK zainwestuje w linię do Jeleniej Góry 180 mln zł w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach".
Modernizacja tej linii trwa już od kilku lat i kosztowała PLK ponad 400 mln złotych. Czas podróży z Wrocławia do Jeleniej Góry zmniejszył się z 3,5 godz. do nieco ponad dwóch godzin. Na trasie Jelenia Góra - Warszawa kursuje pociąg Pendolino, a do Białegostoku nowoczesny pociąg Dart.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?