Praca hybrydowa – jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w zmieniającym się świecie?

Akcja specjalna Nowoczesna Firma
Od kilku lat obserwujemy niezwykle intensywne zmiany trendów związanych ze świadczeniem pracy na odległość. Bodźcem była tutaj pandemia, która przyniosła konieczność efektywnego wykonywania zadań przez zespoły z różnych lokalizacji. W wielu przypadkach zaczęliśmy wtedy pracować zdalnie lub hybrydowo. Małe i duże przedsiębiorstwa zaczęły więc przywiązywać ogromną wagę do odpowiedniego projektowania przestrzeni służbowej w taki sposób, by możliwe było efektywne przenoszenie się z domu do biura i na odwrót. Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w biurach w przypadku pracy hybrydowej? Dziś pochylimy się nad tym problemem.

Spis treści

Nowoczesna przestrzeń biurowa odpowiedzią na potrzeby pracowników

W 2024 roku praca hybrydowa jest dla nas wszystkich już czymś zupełnie normalnym. Co więcej – wiele nowoczesnych przedsiębiorstw przedstawia taki model wykonywania zadań jako jeden z atutów w procesie rekrutacji nowych pracowników. Nie da się bowiem ukryć, że przez długie pandemiczne miesiące przyzwyczailiśmy się do pracy poza zatłoczonymi biurami, w komfortowej dla wielu osób przestrzeni domowej. Z entuzjazmem podchodzimy więc do ofert pracy, w przypadku których obiecywana jest nam możliwość pracy częściowo z biura, a częściowo z domu. Elastyczne warunki pracy to jeden z tych czynników, które do danej firmy przyciągają utalentowanych pracowników. Doskonałym przykładem może być tutaj tzw. „pokolenie Z”, które bardzo ceni sobie możliwość pracy hybrydowej i większą swobodę w wykonywaniu codziennych zadań. Młodzi pracownicy nie chcą przez długie godziny przesiadywać wyłącznie w biurach. A gdy już się w nich pojawiają, zależy im na pracy w nowoczesnym, dobrze zbilansowanym środowisku pozytywnie wpływającym na produktywność.

Postępujące zmiany wymagają nie tylko zmian w sposobie funkcjonowania działów HR, których zadaniem jest skuszenie potencjalnych kandydatów do podjęcia pracy w danej firmie i budowanie z nimi pozytywnych relacji. Przed licznymi wyzwaniami stają też osoby odpowiedzialne za przestrzeń służbową, czy administratorzy IT. Bieżące potrzeby przedsiębiorstw stale ewoluują i konieczne staje się gonienie za rynkowymi trendami. Koniecznością stało się projektowanie nowoczesnych stanowisk pracy pozwalających na łatwe przenoszenie się z miejsca na miejsce ze służbowym laptopem, wygodnego prowadzenia wideokonferencji itp. Obecnie odchodzi się od obszernych sal konferencyjnych na rzecz kameralnych pomieszczeń bazujących na nowoczesnych rozwiązaniach, pozwalających na produktywne rozmowy angażujące wszystkich uczestników i dające im możliwość uczestniczenia w konferencjach na równych zasadach. Wyzwaniem jest także bieżące zarządzanie ich dostępnością dla poszczególnych pracowników.

"Obecne spotkania biznesowe różnią się od tych, które znamy z przeszłości, co podkreśla znaczenie dostosowania technologii firmowych do nowych trendów, które definiuje era pracy hybrydowej. Przez ostatnie lata, sposób, w jaki pracujemy, uległ transformacji. W okresie pandemii, łączyliśmy się zdalnie, stawiając czoła wyzwaniom, takim jak zapewnienie równego udziału w spotkaniach wirtualnych dla osób łączących się z sali konferencyjnej i tych pracujących z domu, możliwość przeprowadzenia efektywnej burzy mózgów dla zespołów pracujących zdalnie, czy też radzenie sobie z poczuciem mniejszej więzi z kolegami z pracy. Dziś, model pracy hybrydowej jest znacznie łatwiejszy do zaimplementowania w firmie. To wszystko dzięki holistycznemu podejściu do środowiska pracy, które łączy nowoczesne technologie stworzone, aby sprostać tym potrzebom, oraz odpowiednie zaaranżowanie biura, które jest dostosowane do nowych oczekiwań współczesnych, elastycznych pracowników” - mówi Jagoda Leszczyńska, Enterprise Marketing Manager z Jabra.

W 2024 roku biuro to niekoniecznie miejsce, do którego przychodzimy wyłącznie wypełniać swoje obowiązki. Taka przestrzeń pełni często rolę integracyjną. To biuro ma nas inspirować do opracowywania rewolucyjnych pomysłów przy wsparciu współpracowników. Dla wielu przedsiębiorstw zaprojektowanie nowoczesnych przestrzeni służbowych może okazać się nie lada wyzwaniem. Gdzie szukać wsparcia i porad ze strony specjalistów? Doskonałym miejscem może być Hybrid Workplace Experience Centre zlokalizowane w Warszawie.

Hybrid Workplace Experience Centre – tu dowiesz się, jak zaprojektować biuro!

Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie jest drugą na świecie placówką otwartą w ramach tej inicjatywy. Pierwsza powstała w Dubaju. Polski oddział został zlokalizowany showroomie Bene w Warszawie. Centrum zostało otwarte 9 maja ubiegłego roku. W Hybrid Workplace Experience Centre (w skrócie – HWEC) można spotkać się z ekspertami, którzy doradzą, jak stworzyć nowoczesne miejsce pracy, które pozwoli zatrzymać talenty i sprosta oczekiwaniom pracowników ceniących elastyczny model wykonywania zadań. Można tu nie tylko zasięgnąć porad, ale i zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dedykowanymi pracy hybrydowej, przygotowanymi przez takie firmy, jak Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft czy Sharp/NEC oraz partnerów wspierający: firmę Colliers Define, Exclusive Networks, Hays Poland oraz Sonte.

Eksperci HWEC podpowiedzą managerom IT, działom HR, projektantom i właścicielom firm jak dostosować przestrzeń służbową do pojawiających się na co dzień wyzwań. Obecnie niezwykle ważną kwestią jest nie tylko odpowiednie projektowanie wnętrz pod względem ergonomii. Nowoczesne przestrzenie muszą być wypełniane zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i oferować dostęp do oprogramowania pozytywnie wpływającego na produktywność. Połączenie tych wszystkich czynników w integralną całość sprawia, że pracownicy mogą liczyć na optymalne warunki do rozwoju kreatywności oraz na bardzo pozytywnie odmienioną kulturę pracy. Aby to jednak było możliwe, wszystkie wspomniane jednostki organizacyjne muszą ze sobą ściśle i efektywnie współpracować. I także owej współpracy można nauczyć się w HWEC.

„Inicjatywa Jabra i Bene, Hybrid Workplace Experience Centre, łączy doświadczenia i ekspertyzę 10 firm oraz ich rozwiązania i produkty. Dzięki temu, osoby odwiedzające centrum mogą zdobyć wszechstronną wiedzę od liderów w swoich dziedzinach i ostatecznie stworzyć w swojej organizacji środowisko pracy dostosowane do potrzeb firmy i stylu pracy jej pracowników" - mówi Jagoda Leszczyńska, Enterprise Marketing Manager z Jabra.

Hybrid Workplace Experience Centre w ciągu niespełna roku działalności to liczne warsztaty przeprowadzone z udziałem klientów, dające praktyczną wiedzę na temat projektowania nowoczesnej przestrzeni biurowej i wyposażenia jej w zaawansowane rozwiązania pozwalające na sprawne komunikowanie się i efektywne wykonywanie codziennych zadań. Owe rozwiązania można sprawdzić w praktyce, w dedykowanym im środowisku, przy wsparciu ekspertów. Ich zadaniem jest doradzenie w kwestii doboru odpowiedniego sprzętu, oprogramowania i akcesoriów pod kątem specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Umówienie konsultacji w ramach HWEC jest niezwykle proste. Wystarczy skorzystać z dedykowanego formularza kontaktowego. Takie konsultacje są niezwykle ważne w obliczu zmieniających się trendów na rynku pracy. Decydując się na nie, dana firma zyskuje bezcenną wiedzę na temat ergonomii pracy w okresie post-pandemicznym, ale i wsparcie we wdrożeniu takich zmian w ramach własnej organizacji. Jest ono niezwykle cenne biorąc pod uwagę fakt, że cyfryzacja firm w Polsce to nadal kwestia, która nie znajduje się na tak zaawansowanym etapie, jak chociażby w Europie Zachodniej czy za Oceanem.

Misja HWEC będzie kontynuowana w 2024 roku. Jabra wraz ze swoimi partnerami planuje kolejne spotkania z przedsiębiorcami oraz dalszą ekspansję w Europie oraz na całym świecie. Dotychczasowe doświadczenia zebrane w ramach HWEC pokazują, że panuje spore zapotrzebowanie na działalność wskazującą na to, w jakich obszarach warto modyfikować panujące obecnie warunki pracy w wielu mniejszych i większych przedsiębiorstwach.

Rozwiązania od Jabra – komunikacja na zupełnie nowym poziomie

Praca hybrydowa to liczne wyzwania związane – między innymi – z efektywną komunikacją pomiędzy pracownikami w ramach zespołów. W ostatnich latach na znaczeniu zyskały wideorozmowy i wideokonferencje. Koncern Jabra posiada w swojej ofercie liczne urządzenia, które pomagają przenieść je na zupełnie nowy poziom.

Wystarczy wspomnieć o rozwiązaniach takich, jak seria PanaCast. W jej skład wchodzą personalna kamerka do wideorozmów PanaCast 20 oraz dedykowany salom konferencyjnym PanaCast 50 Video Bar System. Pracownicy wykonujący swoje zadania w trybie hybrydowym docenią także słuchawki z rodzin Evolve2 i Engage oraz zestawy głośnomówiące Speak. Oferują one wzorcową jakość wykonania klasy premium oraz niesamowite brzmienie – zarówno podczas prowadzenia angażujących rozmów, jak i „po godzinach”. Wszystkie wymienione urządzenia można oczywiście zobaczyć i przetestować w Hybrid Workplace Experience Centre w Warszawie.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Praca hybrydowa – jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w zmieniającym się świecie? - Portal i.pl

Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto